Sjekk lokalene vi tilbyr, og ta kontakt med oss via kontaktinformasjonen nederst på siden.
Vær oppmerksom på at det ikke er tillatt å servere alkohol i våre lokaler.
Lokaler i Fana
- Kirkerommet i Fana kirke (maks kapasitet 390 personer, se egen liste for kapasitet)
- Kapellsalen (kapasitet 100 personer)
- Menighetssalen (kapasitet 70 personer)
Lokaler i Ytrebygda
- Kirkerommet i Ytrebygda kirke (kapasitet 200 personer)
- Kirketorget (kapasitet 40 personer)
- Marthas sal (kapasitet 60 personer, mulighet for å leie sammen med ungdomssalen for utvidet kapasitet)
- Ungdomssalen (kapasitet 40 personer, mulighet for å leie sammen med Marthas sal for utvidet kapasitet)
Generell informasjon
Betaling
Betaling skjer i henhold til faktura som sendes av menigheten i etterkant av utleiedato. Normalt forfall på faktura er 14 dager om ikke annet avtales.
Tilleggskostander legges til faktura om leietaker ikke overholder leiebetingelser.
Ansatte og frivillige tilknyttet soknet får avslag i pris etter avtale (gjelder ikke pris for tilsynsvakt ved leie av kirkerom).
Leiebetingelser
Nøkkel hentes på Fana menighetskontor (for leie av lokale tilknyttet Fana kirke) eller Ytrebygda kirke (for leie av lokale tilknyttet Ytrebygda kirke) etter avtale.
Tlf. 55 59 32 51, fana.menighet.bergen@kirken.no
Utfylt kontrakt sendes i retur til Fana sokn, eventuelt senest underskrives ved henting av nøkkel.
Leietaker har ved signering av kontrakt godtatt følgende leiebetingelser og forpliktelser:
Brannvernansvar:
- Leietaker er brannvernansvarlig, og må gjøre seg kjent med brannverninstruksen, rømningsveier og brannslukningsutstyr. Informasjon om brannvern gis av utleier. Alle elektriske installasjoner skal slås av og kontakten trekkes ut etter bruk. Det skal til enhver tid være fri ferdsel ved alle nødutganger.
- Dersom det oppstår situasjoner som medfører økt brannrisiko (for eksempel utkoblet brannalarm, manglende vannforsyning) må bruker av huset iverksette særskilte tiltak for å redusere risiko. Dette kan være ekstra vakthold, ekstra slokkemidler og lignende.
- Leietaker er ansvarlig for at det antall personer tilstede under arrangementet ikke overstiger det godkjente antall for lokalet.
Leietaker har ansvar for ro og orden:
- Lokalet skal være ryddet og rent når det forlates. Ta med alle eiendeler og matrester. Alt avfall skal plasseres i avfallskontainer utenfor, evt. tas med av leietaker ved fulle kontainere. Skader/mangler formidles skriftlig. Dersom lokalet ikke er tilfredsstillende ryddet etter avtale, vil leietaker belastes for ekstra renhold og opprydding (fra kr 1000,-)
- Det er forbudt å nyte alkohol inne i menighetens lokaler
- Ingen uvedkommende skal ta seg inn i huset. Hold gjerne ytterdør låst
- Gjøre seg kjent med husets tekniske hjelpemidler ved å følge tilgjengelige instrukser
- Arrangementet skal holde et forsvarlig lydnivå
- Ytterdører, vinduer og rømningsveier skal være forsvarlig lukket og låst
- Tekniske hjelpemidler skal være slått av og ryddet på plass
- Utleier har intet ansvar for gjenstander som leietaker oppbevarer/glemmer i huset
- Leietaker er ansvarlig for ødeleggelser av inventar, utstyr og lokaler, samt evt. utvendige ødeleggelser. Erstatning for denne type skader tilsvarer anskaffelseskostnad
- Ved «unødig» brannutrykning belastes leietaker med netto beløp fakturert av Bergen Kommune (kr 8884,- + mva per 2023)
- Ved «unødig» utrykning fra vaktselskap belastes leietaker med netto beløp fakturert av vaktselskapet (kr 2000,-)