Høsttakkefest og gudstjenester under Autunnalen

Høsttakkefest med utdeling av 4-årsbok i Johanneskirken og gudstjenester spekket med musikalske opplevelser; slik blir gudstjenestene under Autunnaleuken.

Høsttakkefest og gudstjenester under Autunnalen

Jakobsmesse i St. Jakob - rammet av kjærlighet

St. Jakob kirke torsdag 26. september kl. 21.00 er du invitert til en utradisjonell kveldsmesse, uten preken og med nattverd. En eksistensiell og poetisk messe med utgangspunkt i kjærlighetens gleder og utfordringer. En bibeltelst møter en moderne tekst i rammer av lyd, lys og gjennomarbeidet regi.

Prster: Øyvin Rudolf Sønnesyn Berg og Inge Høyland

Høsttakkefest i Johanneskirken

Søndag 29. september blir det høsttakkegudstjeneste med engletema i Johanneskirken.
Det blir utdeling av 4-årsbok. Etter gudstjenesten er det kirkekaffe i kafeen og fiskedam for barna.
Prest: Anna Beckström Hovda
Kantor: Eivind Berg

Bergen Domkor i Domkirken

Gudstjeneste i Bergen domkirke søndag kl. 11.00. Bergen Domkor synger Messe for to kor og to orgler av Charles Marie Widor som en integrert del av gudstjenesten. Med domprost Gundmund Waaler og domkantorene Kjetil Almenning og Sigurd Melvær Øgaard.

Kveldsgudstjeneste i Mariakirken

Søndag 29. september kl. 18.00 er det kveldsgudstjeneste med nattverd i Mariakirken. Prest: Øyvind Rise. Kantor Karstein Askeland og Mariakirkens kantori deltar under messen.