Chilcott: St John Passion

Sankta Sunniva Kammerkor synger St John Passion av Bob Chilcott i Domkirken 7. april.

Chilcott: St John Passion

Verket bygger på samme form som Bachs Johannespasjon, med evangelist, solister og koret i rollen som folkemengden. Koret har også rollen som kommentator; i større korsatser og vakre hymner.

Chilcott sin pasjon er ikke så utbrodert som hos Bach, så dette verket varer bare en liten time, og er akkompagnert av orgel og cello. Og i St John Passion er koralene et fabelaktig utvalg fra den britiske hymnetradisjonen. Få harmoniserer denne musikken så vakkert som Chilcott.

I rollen som evangelist møter vi Aasmund Kaldestad.  Han har erfaring som tidligmusikktolker og kjenner den engelske stilen godt, etter studier med Ian Partridge ved Royal Academy of Music i London. Korets sangere gestalter de andre rollene i verket.

Søndag 7. april kl. 19.39

Billetter: kr. 200 i døren, kr 160 ved nett/forhåndssalg.