Over hundre forundringspakker til barna

Det er ikke bare på digitale flater menigheter landet over viser kreativitet. I Biskopshavn har staben denne tiden laget til et forundringstre utenfor kirken der de har hengt opp forundringspakker til de barna som ønsker det.

Over hundre forundringspakker til barna

- I vanlige tider har vi Barneklubb for 4 og 5 åringer hver mandag, med 30-35 barn. Vi har også et veldig stort korarbeid. Isolasjon er ikke lett for noen, men for dem som har små barn må det være ekstra vanskelig, så da tenkte vi litt over hva vi kunne gjøre for barna. Vi fant ut at et tre på kirketrappen der vi henger opp forundringspakker kunne være en god ting, forteller administrasjonsleder i Biskopshavn, Jan-Erik Tangen.

Pakkene inneholder en hilsen med en andakt for barn, og forskjellige kreative ting som barna kan holde på med hjemme. Pakkene er tilpasset alder. Staben sendte ut SMS til de som går på Barneklubben, og det ble også postet på både Facebook og nettsiden.

-Responsen har vært formidabel! Vi har passert godt over hundre pakker. Foresatte har sendt en SMS med barnets navn og hvilken dag det passer å hente. Noen har hentet en pakke i uken, men vi har nådd ut til over 70 forskjellige barn i alderen 3-12 år.

I påskeuken står det nå et på «påsketre» der barna kan komme og henge opp pynt som de har laget.