Fastelavn med søndagsskole, gudstjenester og åpne kirker

Søndag 14. februar har kirkene i Asker gudstjenester ute, inne og digitalt. Vi har også flere åpne kirker med tilbud om nattverd.

Røyken kirke holder åpen kirke med mulighet for å motta nattverd på søndag. Foto: Jørgen Svartvasmo /Asker kirkelige fellesråd

I tråd med gjeldende smittevernrestriksjoner har Den norske kirke i Asker ulike tilbud på fastelavnssøndagen, 14. februar.

Søndagsskole rundt bålpannen

Vardåsen menighet inviterer barn utendørs søndagsskole klokken 11. De møtes ved bålpannen til sang, fortelling, kakao og fastelavnsris!

Gudstjenester

Asker kirke har enkel gudstjeneste med nattverd klokken 11, med påmelding via nettsiden.

I Holmen kirke inviterer menigheten til nattverdgudstjenester klokken 11 og 11.30.

Utenfor Heggedal kirke er det Fastelavnsgudstjeneste klokken 11. Påmelding via menighetens nettside.

Fra Østenstad kirke sendes det gudstjeneste på Youtube klokken 11.

Åpne kirker med nattverd

Helt siden midt i november har åpne kirker erstattet mye av den utadrettede kirkelige aktiviteten i Asker. Trolig har åpne kirker aldri vært lettere tilgjengelig i Asker. På søndag fortsetter vi med åpne dører, og nå er det mulighet for å motta nattverd.

KONGSDELENE KIRKE klokken 11-12

NÆRSNES KIRKE klokken 11-12