Gudstjenester, nattverd og åpne kirker 21. februar

Søndag 21. februar har kirkene i Asker gudstjenester både inne, i radioen og på YouTube. Det er også flere åpne kirker med tilbud om nattverd.

Radiogudstjenesten fra Asker kirke er et av mange tilbud i Askerkirkene på søndag. Foto: Jørgen Svartvasmo / Asker kirkelige fellesråd

I tråd med gjeldende nasjonale smittevernrestriksjoner har Den norske kirke i Asker ulike tilbud 21. februar.

Fra 18. februar er det de nasjonale retningslinjene som gjelder for Asker kommune, mens fra 23. februar blir det endringer i antallsbegrensningen for kirkebyggene.

Helt siden midt i november har åpne kirker erstattet mye av den utadrettede kirkelige aktiviteten i Asker. Trolig har åpne kirker aldri vært lettere tilgjengelig i Asker. På søndag fortsetter vi med åpne dører, og nå er det mulighet for å motta nattverd.

Aktiviteter i kirkene:

ASKER KIRKE kl.11-12.30. Direktesendt radiogudstjeneste fra Asker kirke.

HEGGEDAL KIRKE kl.11-12.00. Åpen kirke med nattverd for inntil 10 personer.

HOLMEN KIRKE kl.11 og 11.30. Forenklet gudstjeneste med nattverd for inntil 10 personer.

KONGSDELENE KIRKE kl.11 Åpen kirke med nattverd for inntil 10 personer.

SLEMMESTAD KIRKE kl.13-14. Åpen kirke med nattverd for inntil 10 personer.

VARDÅSEN KIRKE kl.11-12.30. Åpen kirke med nattverd for inntil 10 personer.

ØSTENSTAD KIRKE KL.11. Fastegudstjeneste på YouTube-kanalen «Gudstjenester fra Østenstad kirke».