Ungdommens kirkemøte 2024

Ungdommens kirkemøte skal arrangeres på Alver hotell 4-7. oktober 2024. Ungdommens kirkemøte er det høyeste demokratiske organet i Den norske kirke sitt ungdomsdemokrati.

Ungdommens kirkemøte 2024

Praktisk informasjon om Ungdommens kirkemøte.

Ungdommens kirkemøte består av to delegater fra hver av de 11 bispedømmene. En delegat og en observatør fra de kristne barne- og ungdomsorganisasjonene. To delegater og fire observatører fra Samisk ungdomsutvalg. Tre deltagere fra UKM på Kirkemøtet 2024, og to deltagere i valgkomiten for UKM 2024.

Alle medlemer av bispedømmeråd, Kirkeråd og Samisk kirkeråd som er født i 1994 eller senere er invitert som delegater.

Alle delegater og observarvatører må være medlem av Den norske kirke.

Tilgjengelighet Alver hotell:
Nærmeste bussholdestasjon til hotellet er Alverflaten nord, 250 meter fra hotellet.
Direktebuss fra busstasjon og togstasjon i Bergen Sentrum til
Alverflaten nord, 300E, 300 og 320.

Hotellet har trinnfri adgang til alle rommene som UKM skal ta i bruk og har handicaptoalett tilgjengelig i fellesarealene. Hotellet har også heis.

Du kan lese mer om Alver hotell HER.

Program på Ungdommens kirkemøte.

Ungdommens kirkemøte starter fredag 4. oktober kl. 14:00 og avsluttes mandag 7. oktober kl. 14:00.

Program til delegatene og observatører vil bli tilgjengelig her over sommeren.

For at Ungdommens kirkemøte skal være vedtaksdyktig er det viktig at alle delegater deltar gjennom hele programmet.

Kontaktinformasjon for Den norske kirke, Kirkerådet

Besøksadresse: Kirkens Hus Rådhusgata 1-3, Oslo Åpningstider resepsjon: Mandag-fredag kl. 08.30-15.30 (15.00)

Postadresse: Kirkerådet Postboks 799 Sentrum 0106 Oslo
E-post: post.kirkeradet@kirken.no

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)