Presentasjon av kandidater

I mai skal kandidater presenteres i annonser og oppslag. Maler til dette er nå klart. Maler til presentasjon i menighetsblad er tilgjengelig på trykksak.kirken.no. Bruk disse - og bli med å skape et helhetlig og profesjonelt uttrykk på årets kirkevalg!

Det er oftest kjekt å være på menighetsrådsmøte. (Foto: Bo Mathisen)

Presentasjon av kandidatene (i valgmodulen) sortert på bispedømmer og sokn vil komme i første havldel av juni.

Logg deg inn på trykksak.kirken.no, og finn maler for kunngjøring av valgform og godkjent valgliste - her er det flere alternativer, om det er en eller flere lister som skal presenteres. I trykksak-generatoren ligger også mal for kunngjøring av valgliste og supplerende nominasjon og kunngjøring av tid og sted for valget. I tillegg finner du to maler for presentasjon av kandidater til menighetsrådsvalg, en for inntil 10 kandidater, en for inntil 18. Malene foreligger på både bokmål og nynorsk.

Om du ikke allerede har laget bruker på trykksak.kirken.no, gjør du det når du besøker nettstedet første gang.

Maler til kandidatpresentasjon
Kandidater til bispedømmerådsvalget er utformet i Indesign. Valgansvarlige på det enkelte bispekontor utformer denne presentasjonen og deler med valgansvarlige i fellesråd.

• Nynorsk

Kandidater til menighetsrådsvalget, inntil 10 eller 18 kandidater, på trykksak.kirken.no

• Nynorsk

Kandidater til menighetsrådsvalget i plakatstørrelse, til oppheng i kirke og valglokale - vil bli utformet i word før sommeren