Biskopen på hjemmebane - nå med biskop Ragnhild

Hvordan kan vi være kirke i 2023? Biskop Ragnhild Jepsen snakker åpent om sine tanker i møteserien "Biskopen på hjemmebane".

Møt biskop Ragnhild på hjemmebane i Bergen domkirke 1. juni.

Tema for årets første samling i serien "Biskopen på hjemmebane", den første med biskop Ragnhild Jepsen, er naturligvis Frå Nidaros til Bjørgvin.

Biskop Ragnhild er en erfaren prest og kirkeleder med en spennende bakgrunn fra Nidaros bispedømme. Nå får vi høre hva hun vil ta med seg inn i sin tjeneste her hos oss i Bjørgvin. Hun vil ta utgangpunkt i den kirkelige tradisjonen vi står i og trekke linjene fremover; hvordan kan vi være kirke i 2023? Det blir også anledning til å stille spørsmål til biskopen.

Bjørgvin kirkeakademi er arrangør for serien "Biskopen på hjemmebane". Dette er en møteserie som startet da Halvor Nordhaug var biskop i Bjørgvin. Møtene har fri adgang og er åpne for alle.

Velkommen til Bergen domkirke 1. juni kl. 19.00!