Snåsamannen gjester Bjørgvin kirkeakademi i høst

Bjørgvin kirkeakademi sitt program for høsten er klart. Blant gjestene er «Snåsamannen» Joralf Gjerstad, domprost Gudmund Waaler, leder for CRUX Kalfarhuset oppfølingsenter Ragnar Tesdal, professor Paul Otto Brunstad, teatersjef Solrun Toft Iversen og direktør for «Harmonien» Bernt Bauge.

Joralf Gjerstad - Snåsamannen - kommer til Bjørgvin kirkeakademi. Foto: Gyldendal forlag

Program høsten 2019:

Torsdag 19 september kl. 18
Sted: Domkirken
Et møte med Joralf Gjerstad (snåsamannen)
Thomasmesse i Bergen domkirke fredag 20. september kl. 18.

Tirsdag 23. september kl 18.
Sted: Litteraturhuset
Religion i krig – erfaringer fra Afghanistan!
(Religiøs praksis i krig).

Onsdag 2 oktober kl. 19
Sted: Mariakirken

Ragnar Tesdal : Hva er det som nytter?

Torsdag 7. november kl. 19
Sted: Kirkens Bymisjons Krohnhagen kafé og veksthus (Kong Oscars gate 54: Dankert Krohns Kulturhus).
Foredrag ved professor Paul Otto Brunstad: «Sinne og raseri som samfunnsendrende krefter – fra antikkens Homer til det bergenske bompengeopprør»

Onsdag 18. desember kl. 19
Sted: Mariakirken
Vi synger oss mot Jul: Salmekveld i Mariakirken.
Kveldens gjester er teatersjef ved Hordaland teater, Solrun Toft Iversen, administrerende direktør for Bergen Filharmoniske Orkester, Bernt Bauge og skuespiller og artist Hilde Trættebærg Serkland

En del av arrangementene har inngangsbillett. Se program og nærmere informasjon i programmet (lenke nede på siden)