Tap og sorg hos menneske med utviklingshemming

Seminar i Knarvik kyrkje, torsdag 29.oktober kl 12.00- 15.00

Tap og sorg hos menneske med utviklingshemming

«Her tar vi ikke sorgene på forskudd» ble det sagt av et botiltak da det skulle holdes sorgkurs i en by på Østlandet hvor alle boetableringer for mennesker med utviklingshemning var innbudt. «Her tar vi ikke sorgene på forskudd!»

Hva var årsaken til dette avslaget? Det vites ikke. Men sorg og tap slår på vonde strenger i oss. Folk vi har mistet, ting som gikk feil. Vonde følelser vi kanskje aldri har fått bearbeidet. Dette drar vi med oss inn i våre liv.

Sokneprest og inkluderingsrådgiver Roar Strømme har vært engasjert i inkluderingsarbeid lokalt, nasjonalt og internasjonalt en årrekke. Han har holdt kurs om dagens tema både for kommuner, helseforetak og på høgskoler. Han er engasjert og har nær kjennskap til de utfordringer som skal løftes denne dagen.

Seminaret passar for kommunalt tilsette, kyrkjelege medarbeidarar og andre interesserte.

Dagen er eit samarbeid mellom Nordhordland prosti og diakoni- og integreringsutvalet i Bjørgvin bispedøme.

Arrangementet er gratis.

Påmelding innan 22.oktober til Gudveig Kartveit Sundsbø, gs888@kyrkja.no eller 93840587.

Grunna covid-19 treng me navn, epost og telefonnummer på dei påmeldte.

Velkomen!