Enighet i lønnsoppgjøret

Torsdag morgen ble partene enige om en lønnsramme på 5,2 prosent for ansatte i Den norske kirke.

Direktør i Kirkerådet, Ingrid Vad Nilsen, er glad for å få lønnsoppgjøret i havn og takker Hovedorganisasjonen KA og partene for godt arbeid (Foto: Thomas Andersen/Den norske kirke)

Partene ble torsdag 13. juni enige om en lønnsramme på 5,2 prosent for ansatte i Den norske kirke. Dette er tilsvarende frontfaget og blant annet kommunene.

Les mer om oppgjøret på ka.no

– Vi er glade for å få lønnsoppgjøret i havn, sier kirkerådsdirektør Ingrid Vad Nilsen.

– Oppgjøret bidrar til å støtte opp om rekrutteringsarbeidet i kirken slik at vi kan rekruttere og beholde dyktige ansatte. Jeg vil takke vår arbeidsgiverorganisasjon KA og partene for et godt samarbeid om å lande en ny hovedavtale. Kirkerådet ser fram til det videre arbeid med å forenkle systemene våre.

For rettssubjektet Den norske kirke (Kirkerådet og bispedømmerådene) settes 1,0 prosent av til lokale lønnsforhandlinger.