Dette utgjør en stor forbedring i forhold til tidligere:
- Det blir mulig for dere som søker å lagre en halvferdig søknad og jobbe videre med den en annen dag.
- Det blir mulig for flere å samarbeide om å fylle ut en søknad.
- Virksomheten som søker får oversikt over alle søknadene de har sendt inn og status på disse.
- Virksomheten får full kontroll på hvem som søker på vegne av dem.
- Søkeren blir varslet på e-post om når svar på søknaden kommer.
- All dialog med Kirkerådet om søknadene vil ligge tilgjengelig i søknadsportalen.
- Tilskuddsbrevet ligger i tilskuddsportalen.
- Rapportering på tilskuddet skjer i tilskuddsportalen.
Ta i bruk tilskuddsportalen for din virksomhet
Virksomheten som søker må ha en administrator (koordinator) som styrer hvem hos dere som har tilgang til søknadsportalen på vegne av dere. I menigheter og organisasjoner er det naturlig at daglig leder har denne rollen. Det er enklest for dere dersom daglig leder er den første som logger inn i tilskuddsportalen. Dette gjøres på følgende måte:
- Den som skal være administrator på vegne av virksomheten går til tilskudd.kirken.no og logger seg inn med Vipps. Et av trinnene er da å legge inn organisasjonsnummer for virksomheten som skal søke. Dersom personen står som daglig leder for virksomheten i Enhetsregisteret (Brønnøysund), så vil brukeren automatisk bli godkjent. Ellers vil personen måtte godkjennes manuelt hos oss. Dette kan ta 1 - 2 dager.
- Når første bruker er godkjent som administrator, så kan andre i virksomheten som skal jobbe med søknad logge inn og knytte seg opp mot virksomheten ved hjelp av organisasjonsnummer. Administrator hos dere vil så kunne godkjenne disse nye brukerne i tilskuddsportalen. Det vil de kunne gjøre under overskriften Oppgaver i tilskuddsportalen.
Slik logger du deg inn og sender inn søknad
Gå til tilskudd.kirken.no og logg deg på tilskuddsportalen ved hjelp av Vipps. Du trenger altså ikke ha noe eget brukernavn og passord i portalen.
Dersom dere har spørsmål, kontakt Åsmund Mæhle, e-post: am745@kirken.no.