Flere menigheter inviterer til drop-in-dåp

I disse dager har Kirkerådet en nasjonal kampanje om drop-in-dåp. I Stavanger bispedømme inviterer flere menigheter både små og store til å komme innom kirken for å bli døpt den nærmeste tiden.

Foto: Malin Longva / Den norske kirke

"Helt enkelt - like stort! Er du voksen og har tenkt på å bli døpt? Ble dåpen for en sønn eller datter utsatt på grunn av korona? Konfirmant som vil bli døpt i god tid før konfirmasjon? Uansett hva historien er, hjertelig velkommen til Drop-in-dåp i Riska kirke kirke lørdag 10. juni mellom 13.00 og 15.00."

Slik inviterer Riska menighet til drop-in-dåp neste lørdag. Stadig flere menigheter inviterer nå folk til å droppe innom kirken for å bli døpt, som et supplement til dåp i hovedgudstjenesten.

I år har Kirkerådet en nasjonal kampanje om drop-in-dåp fra pinsen og to uker inn i juni. Til nå har 20.000 personer besøk skjerikirken.no for å se hvor og når man kan bli døpt.

I Stavanger bispedømme inviterer minst seks menigheter til drop-in-dåp i dette tidsrommet:

Høyland menighet hadde 1. juni

Hillevåg menighet 3. juni kl. 11.00

Norheim menighet 3. juni kl. 11.00

Gand menighet i Julebygda kapell 3. juni kl. 13.00

Vår Frelsers menighet 10. juni kl. 11.00

Riska menighet 10. juni kl. 13.00

"Du trenger bare å møte opp med legitimasjon, så fikser vi resten! Husk at begge foreldre må samtykke for dåp av barn under 15 år" avslutter Riska menighet sin invitasjon til dåp.

Her kan du lese mer om drop-in-dåp i Den norske kirke.