Eivind Kråvik blir ny sokneprest i St. Johannes

Eivind Kråvik er tilsatt som ny sokneprest i St. Johannes menighet i Stavanger. – Jeg gleder meg til å være prest for denne bydelen, sier Kråvik.

Foto: Bogafjell menighet

Eivind Kråvik (37) har vært kapellan og ungdomsprest i Bogafjell menighet siden 2014. Der har han blant annet vært ansvarlig for konfirmantarbeidet, ledet ungdomsmenigheten GreenHouse og vært prest i HEL-nettverket/tilrettelagt menighetsarbeid. Han har tidligere vært kapellan i Fana menighet i Bjørgvin, og har vært distriktsprest i Heimevernet siden 2018.

– Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med menigheten og de ansatte i St. Johannes. Jeg har hørt veldig mye spennende og bra om Storhaug bydel, og gleder meg til å være prest for denne bydelen, sier Kråvik.