Hvordan bruke film i kirken?

Kirkens filmnettverksmøte under Den norske filmfestivalen i Haugesund setter søkelys på bruk av film i kirken. Hva er mulighetene? Hva er lov? Flere av seminarene er åpne og gratis for interesserte.

Hvordan bruke film i kirken?

Det er mulig å komme på ett eller flere av seminarene uten å melde seg på og uten å kjøpe akkreditering til festivalen. Disse arrangementene er gratis.

To av seminarene har søkelys på bruk av film i kirken. Hva er mulighetene? Hva med rettigheter og ordninger? Hva er lov? Både søndag og mandag får vi møte personer som aktivt bruker film i kirken og høre om deres erfaringer.

Lørdag 20. august

14.00-15.00: Amandasamtalen. Kunstnerisk frihet vs. bærekraft – i samarbeid med Filmfestivalen.

Moderator: Tom Remlov. I panelet: Medlem av Den norske kirke ungdomsutvalg Matilde Ødegaard, kostymedesigner Jenny Hilmo Teig, regissør Katarina Launing og produsent, Frederick P. N. Howard.

Sted: Clarion Collection Amanda Hotel, Smedasundet 93

Søndag 21. august

9.00-10.45: Nettverksmøte. Film i kirken – rettigheter og leie ved Eirik Pedersen-Mong, prest i MER - Ila kirke for unge voksne i Oslo.

Sted: Menighetshuset til Vår Frelsers kirke, Skåregaten 155

11.00-12.00: Temagudstjeneste om film i Vår frelsers kirke. Biskop Anne Lise Ådnøy, prost Rune Steensnæs Engedal, kantor Goos ten Napel.

Mandag 22. august

9.00-10.30: Nettverksmøte. Velkommen til Kirkekino’n! Hvorfor? Hva? og Hvordan? Om filmklubben i Bugården menighet sammen med Sandefjord kirkeakademi ved leder Leif Rune Dass Sundli.

Sted: Menighetshuset til Vår Frelsers kirke, Skåregaten 155

Se hele programmet for Filmnettverksmøtet her.