Utlysning av prosjektmidler 2022

Stavanger bispedømmeråd lyser ut 2,3 millioner kroner i prosjektmidler for 2022. Prosjektene skal ha et kirkelig formål, og søknadsfrist er 8. oktober.

Bispedømmerådet ønsker seg blant annet prosjekter som styrker dåpsarbeidet i menigheten. Foto: Malin Longva

– Det pleier være stor interesse for prosjektmidlene. Vi håper på mange gode søknader! sier stiftsdirektør Jorunn Kraft Vistnes.

Bispedømmerådet har tilgjengelige midler fra Opplysningsvesenets fond (OVF), fra tilskuddsmidler og fra mindreforbruk i eget budsjett på grunn av særskilte forhold i 2021. Herfra er det til sammen cirka 2,3 millioner kroner som kan deles ut.

Menigheter og organisasjoner har fått tilsendt et utlysningsbrev om midlene. Les hele brevet her.

Prosjektene skal ha et kirkelig formål. Både sokn, andre kirkelige aktører i bispedømmet og kristne organisasjoner kan søke. Musikere med eget organisasjonsnummer kan også søke om støtte til kirkemusikalske prosjekter.

Bispedømmerådet ønsker seg særlig søknader innenfor disse satsingsområdene:

• Prosjekter som styrker menighetens dåpsarbeid
  • Kirkelig kommunikasjonsarbeid og digital kirke
  • Diakonale prosjekter, spesielt prosjekter rettet mot det flerkulturelle Norge.
  • Rekrutteringsprosjekter
  • Kirkemusikk og kultur
  • Trosopplæring
  • Tiltak som styrker menighetenes arbeid for ungdom og unge voksne.

Bispedømmets strategi peker også på forkynnelse, bibelbruk, gudstjenesteliv, bønn, klima, åpne kirker og misjon som satsingsområder.

Les alt om utlysningen her!