Vikariat som sokneprest i Rennesøy sokn og Mosterøy sokn

Det er ledig et årsvikariat fra 1. august for en prest som liker på arbeide med gudstjenester, samarbeide med frivillige og være med å ta strategiske valg. Søknadsfrist er 3. april.

Foto: Rennesøy og Mosterøy menigheter på Facebook.

Det er ledig et vikariat som sokneprest i Tungenes prosti, med Rennesøy og Mosterøy sokn som tjenestested, fra 01.08.22 og med ett års varighet.

Soknepresten vil disponere kontor i Vikevåg i et stabsfellesskap sammen daglig leder, kantor og annen prest med ansvar for barn, unge og familier.
Rennesøy menighetsråd og Mosterøy menighetsråd er slått sammen til ett råd i inneværende periode. Vikar for sokneprest blir medlem i menighetsrådet, samt arbeidsutvalg.

Soknepresten har tjenesteuker sammen med annen prest i Rennesøy og Mosterøy. Beredskapsvakter skjer i samarbeid på tvers av flere prostier.

Tungenes prosti består av 12 sokn og har 12 prestestillinger. Det er et godt samarbeid mellom prestene i prostiet.

Her kan du se utlysningen og søke innen 3. april.