Inviterer til Solgårdentur i juni 2024

Stavanger bispedømmes inkluderingsarbeid inviterer enda en gang til Solgårdentur – med fine opplevelser, godt kirkefellesskap og stor livsglede 4.-11. juni 2024. Påmeldingsfristen har nå gått ut.

Bli med på fellesskapstur til vakre Solgården 4.-11. juni 2024!

Bakgrunn

Våren 2013 inviterte Stavanger-, Borg- og Nord- og Sør- Hålogaland bispedømmer mennesker med utviklingshemming til ferie og kirkefellesskap på Solgården i Spania. Solgården er vel kjent av mange, og ligger i utkanten av byen Villajoyosa, ca. 30 minutters kjøring fra Alicante. Rundt 100 deltakere kom glade tilbake til Norge med masser av gode opplevelser i bagasjen. Tilbakemeldingene fra deltakerne var klar: «Vi vil tilbake til Solgården!» Slik er det fortsatt!

Vi tok utfordringen, og har invitert til nye turer i 2015, 2017, 2019 og 2022.

Det har vært strålende opphold med fine opplevelser, godt fellesskap og stor livsglede. Turene har vært arrangert av Solgården ferie- og helsesenter, i samarbeid med Kirkerådet for Den norske kirke, Diakonistiftelsen Rogaland og Borg og Stavanger bispedømmer.

Inviterer grupper og enkeltpersoner til ny tur

På bakgrunn av erfaringene planlegger Diakonistiftelsen Rogaland og Stavanger bispedømme nå ny Solgårdentur, og inviterer med dette grupper og enkeltpersoner fra hele Rogaland til å bli med.

Turen er 4.-11. juni 2024.

Vårt samarbeid med Solgården innebærer at Solgården er turarrangør, med ansvar for reise og opphold, mens vi i samarbeid legger opp og leder programmet. Dette innebærer nå at 80 plasser til turen 2024 er forhåndsbestilt av Den norske kirke.

Det er stor pågang til disse turene. Mange vil reise til Spania og vi er heldige som har fått sette av disse plassene til vår Kirkefellesskapstur. Alle som ønsker å delta i det programmet vår tur legger opp til, er velkommen til å melde seg på. Men det må skje fort. Vi får ikke holde av disse plassene lenger enn til 1. september 2023.

Det er viktig å understreke at alle deltakere må ha med en ansvarlig ledsager. I praksis vil noen deltakere ha behov for egen ledsager, mens andre vil kunne dele en ledsager med flere. Deltakerne må selv betale for reise og opphold for seg selv og for ledsager. Til orientering kan det gis kr. 3000,- i støtte fra Wenche Foss sitt minnefond pr. ledsager. Dette er behovsprøvd. Samtidig er det mulig å søke støtte til ledsagerutgifter lokalt.

For nærmere informasjon om turen, ta kontakt med Øyvind Tjelle eller Sølvi Dahle. Se kontaktinformasjon nederst på siden.

PÅMELDINGSFRIST VAR 1. SEPTEMBER 2023.

Velkommen til kirkefellesskap i Spania!