Varme og glade høstfester i inkluderingsarbeidet

"Lenge har jeg savna deg min venn. Nå er du her igjen, nå er jeg her igjen!" sang deltakerne på høstfest i inkluderingsarbeidet. Stor gjensynsglede preget arrangementene i både Nord- og Sørfylket.

I Norheim kirke opptrådte HEL-koret for første gang siden oppstarten. Foto: Inger Synnøve Stange

Endelig kunne deltakerne i kirkens inkluderingsarbeid møtes til gudstjenester og høstfester sammen. Tradisjonen tro ble det invitert til samlinger i Stavanger og i Norheim kirke.

Høsttakkefesten i St. Petri kirke 28. september samlet hele 125 deltakere.

– Det var stor gjensynsglede og varmt engasjement. Utrolig flott å kunne samles slik igjen, forteller inkluderingsrådgiver Leif Johannes Netland.

Ny sang til samlingen

Samlingen hadde deltakere fra Sokndal i sør til Randaberg i nord. Simenklubben fra Sokndal og Egersund ledet an i glad allsang. Reidar Bjaanes hadde laget og fremførte en helt ny sang til anledningen: "Lenge har jeg savna deg, min venn!" Denne var også utgangspunkt for biskop Anne Lise Ådnøys preken. Se hele sangen lenger nede på siden!

Gudstjenesten inneholdt også en liten avskjedsmarkering for Leif Johannes Netland, som blir pensjonist i november. Han fikk takk, varm hilsen og blomster av kollega Sølvi Dahle. Prest Øyvind Tjelle skal ta over etter Leif Johannes og ble presentert.

Premiere for HEL-koret

6. oktober var nær 90 personer fra hele Haugalandet samlet i Norheim kirke. Kirken var pyntet til høstfest og i gudstjenesten var det innslag fra flere medlemmer i lørdagskafeer og annet arbeid i menighetene på Haugalandet.

– Det nyetablerte HEL-koret hadde en strålende flott premiere! Rune Richardsen, prest i Falnes, holdt preken og etter gudstjenesten samlet hele menigheten seg til deilig kveldsmat i peisestuen, forteller Sølvi Dahle.

Lenge har jeg savna deg, min venn!

Lenge, lenge. Lenge, har jeg savna deg min venn.

I denne koronatid, med munnbind og «meteren»
Livet er tøft, det vil mange si
Endelig er tiden der. Nå kan vi samles her.
I kirken med hverandre og Gud er nær.

Nå er du her igjen, nå er jeg her igjen
Gud ser oss alle, Halleluja!
Nå er du her igjen, nå er jeg her igjen.
Jesus er vår venn! Halleluja

Lenge, lenge, lenge har jeg savna deg min venn.
Lenge, lenge. Lenge, har jeg savna deg min venn

Nå er du her igjen, nå er jeg her igjen
Gud er i vår kirke, Halleluja!
Nå er du her igjen, nå er jeg her igjen.
Gud er i vår kirke med fremtid og håp.

Tekst/ Melodi ved Reidar Bjaanes
Hauge i Dalane, 30.08.2021