– Her vil dere mye, og dere får mye til!

– Kjære Randaberg og Grødem menigheter, takk for at dere er en tydelig kirke for alle folk i Randaberg kommune, sa biskop Anne Lise Ådnøy etter visitasen i de to menighetene.

Ordfører Jarle Bø, elgen Helge og biskop Anne Lise etter gudstjenesten i Randaberg kirke.

– Før visitasen fikk jeg tilsendt to rapporter, en fra hver menighet. Allerede da jeg leste dem ble jeg imponert over alt som skjer her. Jeg er ikke mindre imponert etter denne uken! konstaterte biskopen i visitasforedraget.

– Her opplever jeg et sterkt samhold, preget av godhet, kjærlighet og omsorg for hverandre. Det kommer frem alle steder: Kommunen anerkjenner kirken, og kirken tenker godt om kommunen. Grødem menighet heier på Randaberg menighet, og de får det samme heiaropet i retur. Internt i stabene er det også slik: godhet og omsorg, mye glede og stor vilje til samarbeid. Her vil dere mye og dere får mye til!

Se bilder fra visitasen på Randaberg menighet og Grødem menighet sine Facebooksider.

Krølletreff og fotballcup

En innholdsrik visitasuke rommet blant annet møter med ansatte og menighetsråd, besøk på skole og i barnehage, med skoleledelse, kommuneledelse og Landsbyforeningen. Det var flott konsert i Grødem kirke, felles Krølletreff og besøk på både ungdomskafe og introbasen på Grødem skole. Biskopen avsluttet søndagen med besøk på Teccon-cup i regi av Randaberg IL Fotball.

Her er hele visitasforedraget, som oppsummerer hva biskopen har sett i de to menighetene.

Prekenen biskopen holdt på visitasgudstjenesten i Randaberg kirke kan du lese her.