Nytt ungdomsutvalg i Den norske kirke

Ungdommens Kirkemøte valgte tirsdag nye medlemmer til Den norske kirkes Ungdomsutvalg (DnkU).

Den norske kirkes Ungdomsutvalg 2021-2022. F.v. Nora Antonsen (leder), Amanda Anvar, Christian Heidisønn Klaussen,  Sondre Søndervik, Ole Andreas Grøtte Børnes, Matilde Ødegaard og Thomas Granheim Iversen. Karen Helene Bøhn Melhus var ikke til stede da bildet ble tatt.

Utvalgets nye medlemmer etter årets UKM er Christian Heidisønn Klaussen (Sør-Hålogaland), Matilde Ødegaard (Hamar, gjenvalg), Ole Andreas Grøtte Børnes (Nidaros/NKSS) og Sondre Søndervik (Stavanger).

– Det nye ungdomsutvalget til Den norske kirke består av engasjerte og dyktige unge som virkelig kommer til å sette spor det neste året. Jeg gleder meg til å samarbeide med dem, sier Nora Antonsen, leder av DnkU.

Nora Antonsen (Nord-Hålogaland), Amanda Anvar (Oslo), Thomas Granheim Iversen (Borg) og Karen Helene Bøhn Melhus (Bjørgvin) ble valgt for to år i 2020 og var ikke på valg i 2021.

DnkU følger opp sakene fra UKM og skal være Den norske kirkes rådgivende organ i saker som angår unges situasjon i kirke og samfunn, både nasjonalt og internasjonalt samt bistå ved forberedelser og gjennomføring av Ungdommens kirkemøte. Medlemmer av utvalget velges for to år av gangen.